3 november 2012 - Reisverslag uit Raigarh, India van Nico,Jeanne,Tiny,Coby,Harrie - WaarBenJij.nu 3 november 2012 - Reisverslag uit Raigarh, India van Nico,Jeanne,Tiny,Coby,Harrie - WaarBenJij.nu

3 november 2012

Blijf op de hoogte en volg Nico,Jeanne,Tiny,Coby,Harrie

03 November 2012 | India, Raigarh

10 OMGEVING VERKENNEN EN VERJAARDAG VIEREN
Een rustige dag denken we te beleven. Toch neemt Fr gregory ons mee naar Janchuan. Jaren geleden stond hier enkel een pastorie en een eind verder de school . Toen we aankwamen waren we verbaasd: een kerk in aanbouw en een eveneens een school al half afgebouwd. Fantastisch is hier gewerkt. We merken dat er geld nodig is voor de afbouw. Dus projecten zullen spoedig komen.
Wel vraagt de parochiepriester om een afbeelding van de H. Martinu, want deze nieuwe parochie is genoemd naar Fr Martien Vos uit Schaijk, een van de pioniers hier.
Terug in Ginabahar wordt de verjaardag gevierd van Fr Ignace Ekka van het Pastoral Centrum. Het wordt een schitterend feest met ieder die in de kapel was, grote tafels eten voor allen en cake en zelfs boemen voor ons. ' s Middags komen de Zusters feliciteren en later een grote familiegroep die ook bijft slapen.
's Avonds gaan we naar Kunkuri naar de Bisschop, in prima stemming en herrinnerend aan de dagen dat hij bij ons logeerde. Daarna naar de eetzaal: huldiging van de gsten en ook van een broeder die jarig is.
Ook even naar het graf van Bisschop Victor Kindo die meermalen in Schaijk was. Voldaan terug naar Ginabahar.

• 04 November 2012 - 20:42

Willemien En Tiny:

Hallo India-gangers,

Hartstikke bedankt voor al jullie reisverslagen met de mooie foto's.|We krijgen zo een goed beeld van jullie ervaringen. Zo te zien hebben jullie een prachtige reis. Onvoorstelbaar zoals de viering in Ginabahar met die hele mensenmassa is geweest. Jullie krijgen zo veel geweldige indrukken te verwerken die je nooit meer zult vergeten. Jammer dat Tiny Vos en Fr Sudhir er niet bij konden zijn.
    We wensen jullie samen nog een heel fijne tijd toe en hopen jullie straks allemaal gezond en wel weer terug te zien.

Hartelijke groeten,

Willemien en Tiny v.d. Bogaart

• 04 November 2012 - 22:42

Wilma En Christ:

Dag reizigers.

Wat worden jullie overal met open armen ontvangen!!
    Daar kan je dan weer enorm van genieten!!
    Geweldige mensen met hun kleurige cultuur en enthousias'me!!

Het is en blijft een prachtige wisselwerking.

Het doet ons denken aan 'n soortgelijke reis in Bornio Indonesie,
    onder leiding van Pastor Bertus Vischedijk Parochie Ewijk-Winssen.
    Ook dagen in een busje hotsen en knotsen voor 'n Priesterwijding,
    maar dat wordt dan dubbel en dwars beloond.

Foto,s worden genomen,maar alles op je netvlies,dat is blijvend!!
    we wensen jullie nog vele mooie ontmoetingen met verrassingen.
    Verder goede reis en voor straks "'wel thuis""

• 05 November 2012 - 18:12

Connie & Hans Van Lamoen:

Hallo allemaal,
    We hebben een goede indruk kunnen krijgen wat jullie allemaal meegemaakt hebben.
    Als ik de foto's zie gaat het toch weer wat kriebelen.
    Veel dingen zijn heel herkenbaar voor ons.
    Heel jammer dat het niet zo goed ging met ome Tiny.
    We hopen dat hij toch weer een beetje opgeknapt is zodat hij een goede terugreis zal
    hebben en niet teveel hinder ondervindt.
    Zoals we op de foto's konden zien gaat het goed met de moeder van Fr. Sudhir.
    Hopenlijk geldt dat ook voor de rest van de familie.
    Fr. Sudhir ziet er gezond als altijd uit. Ik heb begrepen dat hij voor ons, met
    name speciaal voor ons Angelique, heel veel bid. Hiervoor onze hartelijk dank namens
    de gehele familie. Wij stellen dit erg op prijs!
    We hebben ook kunnen zien dat zuster Sofie nog steeds dezelfde krasse tante is.
    Misschien en beetje ouder geworden, maar dat zijn wij ook!
    Doen jullie de hele hartelijke groeten van ons aan haar. Wij hopen dat ze nog lang,
    in goede gezondheid, haar werk voort kan zetten.
    We hebben wel een foto gemist van Fr. Benedikt. Hoe is het met hem. Hopenlijk nog
    even gezond en "rond". Ook voor hem de hartelijk groeten.
    Wij willen jullie nog een hele fijne tijd toewensen en doe de groeten van ons aan iedereen.
    Tevens wensen wij jullie een hele goede voorspoedige terugreis!
    Hans en Connie van Lamoen - Vos

• 05 November 2012 - 19:46

Famile Nabuurs Uit Rijkevoort:

Hartelijk dank voor jullie mooie reisverslagen. Deze hebben hun weg inmiddels ook gevonden naar Rijkevoort waar ze met grote belangstelling zijn gelezen.

Succes met jullie verdere reis en ook met jullie terugreis!

Hartelijke groeten,

Familie Nabuurs
    Rijkevoort

Nico,Jeanne,Tiny,Coby,Harrie

Als groep van vijf personen vertrekken we naar India om getuige te zijn van het 100-jarig jubileum van Ginabahar. Jarenlang woonde in deze plaats onze dorpsgenoot Pater Martien Vos. Hier werkte hij als missionaris, overleed daar in 1997 en werd daar tegenover de kerk begraven. In zijn voetspoor gaan we verder als 'Stichting Pater Vos India' en steunen daar projecten voor de inlandse bevolking. De groep van vijf bestaat uit: Nico en Jeanne, Tiny, Coby, Harrie.

Actief sinds 06 Okt. 2012