Vervolg in Delhi - Reisverslag uit Raipur, India van Nico,Jeanne,Tiny,Coby,Harrie - WaarBenJij.nu Vervolg in Delhi - Reisverslag uit Raipur, India van Nico,Jeanne,Tiny,Coby,Harrie - WaarBenJij.nu

Vervolg in Delhi

Blijf op de hoogte en volg Nico,Jeanne,Tiny,Coby,Harrie

27 Oktober 2012 | India, Raipur

2.VERVOLG IN DELHI
We nemen de rust. Zover ons vorige verslag. Als we in Raigarh zijn proberen we contact te maken met de website. De avond is in het teken van Tiny, hij voelt zich niet goed. Met rust wordt het allemaal weer goed. We hebben nog contact met Yvonne van het reisbureau. Ze checkt voor onze vlucht al in en belooft dit naar de e-mail van Sr. Sophia te sturen. Uitprinten lukt niet, daarom alles op de USB stick en met hulp naar en plek waar het via de stick uitgeprint kan worden. Onze hulp, ook woonachtig in het huis van Sr. Sophia kijkt meteen op haar eigen laptop of onze stick niets geleden heeft. Alles klaar!
’s Avonds vroeg eten en naar bed, want om half 3 in de nacht loopt de wekker af, klaar voor de taxi om 03.00 uur en vertrek naar de luchthaven. Tiny doet het rustig aan en alles lukt.

Donderdag 25 oktober 2012
De luchthaven is zo mooi, het grootst deel met tapijt op de vloer. Het so voor zowel landelijke vluchten als voor internationaal. Bij de deur staat al een militair controleerdof onze papieren kloppen, Sr. Sophia moet buiten blijven en neemt afscheid. Ze belooft zolang te blijven tot alles in orde veilig is en wij het sein geven dat ze rustig naar huis terug kan gaan. Bezorgdheid over ons tot het einde. Om 05.15 uur sein voor boarding. Alles verloopt hier zo rustig. 05.45 uur vertrek per airbus. Tijdens de vroege ochtendvlucht nog een ontbijt. Om 07.10 uur nog een tussenlanding in Nagpur, schoonmaak van het vliegtuig en verder naar Raipur. Landing 08.20 uur precies volgens plan. Welkom door Fr. Sudhir met een prachtige guirlande. Nu naar het hotel waar Sudhir afgelopen nacht heeft geboekt voor 24 uren. Tiny gaat slapen en wij ontbijten. Rust tot 13.30 uur voor vertrek met de trein. Sudhir roept dragers,liefst elk 2 loeizware koffers op hun hoofd naar het juiste perron. Wij kunnen geen aanduidingen waar welke trein komt staan. In Hindi wordt alles omgeroepen. Ons wacht een reis van 5½ uur. Gewoon relaxen want we hebben zit/ligplaatsen voor 6 personen. (Harry was meegeteld!)
Raigarh is het eindstation. Fr Amrit en Fr. Benedict staan al klaar met bloemen. Mooie ervaring: onze zware koffers worden door Sudhir door het raam naar buiten gestoken en aangenomen door de twee. Hartelijk welkom en nu naar het Bisschopshuis. Bisschop Paul Toppo is bijzonder welkom, later met speech en bloemen. Een heerlijke maaltijd met alle priesters samen en dan naar het Social Centre van Benedict. Wat een prachtige bouw en bijzonder is het naambord op onze kamers. En dan naar bed! Heeeeerlijk!

• 29 Oktober 2012 - 20:31

Willemien Van Den Brand:

HOi allen,
    Jeetje wat een reis! Zal zeer zeker vermoeiend zijn! Denk aan jezelf en neem op tijd de rust! Mooie foto's en wat een bijzonder vrucht! Geniet weer van al jullie indrukken daar!
    Lieve groetjes vanuit Schaijk.
    Willemien en ook namens Theo.